Stadsdelsnämnden lär sig mer om Trädgårdsstaden

Jag deltog i ett intressant möte i veckan, inbjuden av politikerna i Bromma stadelsnämnd. De anordnar ett fortbildningsmöte för ledamöter och ersättare ett par gånger per termin. Denna gång var temat »Trädgårdsstaden« och jag var inbjuden som »expert«.
 
Bromma stadsdelsnämnd på kurs om Trädgårdsstaden.
Från vänster: Helen Törnqvist (C), Johan Andréasson (M), 
Elisabeth Löfvander (V), Karl Persson (MP) och Johan Heinonen (S).
 
Från vänster: Jan Tigerström (M), Cecilia Obermüller (MP), Hanna Wistrand (L)
och Peter Dacke, verksamhetsområdeschef.
 
Ledamöterna i Stadsdelsnämnden fick min bok Bara Bromma i julklapp i december och till min glädje fick jag intrycket att många hade läst den. Kvällen blev till en »grundkurs i Trädgårdsstadskunskap« med Bara Bromma som lärobok och, utöver vad jag berättade om Trädgårdsstadens tillkomsthistoria och andra fakta om den hundraåriga kulturmiljön, utmynnade seminariet i en engagerad diskussion, bland annat om de pågående »spontanförtätningarna« i Bromma.
 
Tack för inbjudan! Och tack för visat intresse och engagemang för Trädgårdsstaden i Bromma. 
 
––––––––––––––
PS
Vill du läsa nästa blogginlägg? Gilla bloggens Facebooksida, så får du en automatisk påminnelse.
 
0 kommentarer